| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Mr. Big SweClimb.com Beroende

|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
pajoon SweClimb.com Beroende

|
Postat: 5 nov 2007 9:03 Rubrik: |
|
|
Grymt hårt... Vad är 8b i svensk grad? 9+? huga? _________________ It never hurts in the air... |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
mezzner SweClimb.com Beroende

|
Postat: 5 nov 2007 10:39 Rubrik: |
|
|
9.
Enligt vissa (tabeller) så kanske 8b inte riktigt är 9, men 8b+ är ändå lite mer än 9.
Enligt mig själv så är det abstrakt, och jag har ingen personlig åsikt om hur det ska konverteras... Fast en svensk tradled i Sverige kunde förstås ha fått svensk grad, eller så hade den ju lika gärna kunnat få en amerikansk grad om den nu är en spricka på kil och graden inte skulle vara svensk?
Det jag reagerade mest över på just bilderna var annars att det var en lite speciell kombination med glesa mörka höstlöv på trädet och ingen tröja på klättraren... |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Mr. Big SweClimb.com Beroende

|
Postat: 5 nov 2007 10:52 Rubrik: |
|
|
Ja varför sätta en fransk grad på en led på ett tradberg där alla andra leder har svenska grader?
Kanske för att locka fransoser?
Alla vet väl att klätterförmågan är exponentiellt ökande med ytan exponerad hud multiplicerat med inversen av temperaturen  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Postat: 5 nov 2007 11:46 Rubrik: |
|
|
| Hmm, så fel jag gör då. Jag brukar ju behålla tröjan på för att jag har så stor mage. Det skulle ju alltså vara gynnsamt med naken mage på så många kvadratdecimeter som möjligt då. Måste genast prova! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
drdulac SweClimb.com Beroende

|
Postat: 6 nov 2007 11:13 Rubrik: |
|
|
| Klart coolt! Oavsett svensk grad, så är det väl en av de svåraste trad-turerna i Sverige? |
|
| Till överst på sidan |
|
 |

|
Postat: 6 nov 2007 16:40 Rubrik: |
|
|
Stämmer nog.
Finns ju Sjötaket - som väl är lite "lättare", Puss på morfar, samt nåt spännande illa säkrat på Häller, som förresten repeterades nyligen i bättre stil än förstbestigaren Leo. Savage Horse kanske?
Den som hinner kan ju komplettera med de grader jag inte minns ovan... |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|